Home sweet home - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Cheng

Blijf op de hoogte en volg Cheng

08 Oktober 2018 | Thailand, Chon Buri

Ik ben op weg naar huis...nee nee niet terug naar Nederland, ik ben op weg naar Chon Buri want daar heb ik sinds enige tijd een huisje gehuurd, dat is zoveel makkelijker en goedkoper dan een hotel, ik heb de huurster die er woont tijdens mijn afwezigheid op de hoogte gesteld van mijn aankomst, en zij verkast zolang ik er ben fantastische regeling. Ik zal er niet zolang zijn want het volgend avontuur wacht al om de hoek, nieuwe Thaise steden te bezoeken en oude vrienden opzoeken.

Voor nu kom ik binnen in een perfect schoon en onderhouden flatje, eerst mijn schoenen uit bij de voordeur wat heel gebruikelijk is in Thailand bij wie je ook binnenkomt en dan een lekker drankje op mijn balkonnetje zonder rood ballonnetje maar…met een heerlijk uitzicht.
De baai van Pattaya lonkt in de verte maar ik blijf liever op afstand en geniet van de lichtjes uit de straten van de duivel. Ook wel walkingstreet genoemd waar alles gebeurt wat God verboden heeft. Klop, klop, klop, daar wordt aan de deur geklopt, hard geklopt want het duurt ze te lang eer ik opendoe haha. Als ik eenmaal de deur ontsluit staan daar mijn vrienden uit het gebouw waar we allemaal wonen, de tamtam heeft zijn werk al gedaan en ze willen mij verwelkomen, Aya, Lorna, Terence en onze ladyboy June zijn er om hallo te zeggen.

Mensen verwelkomen in Azie gaat iets anders dan in Europa, ze zijn namelijk niet met lege handen gekomen en waar wij een bloemetje of iets dergelijks meenemen hebben hun kilo’s en kilo’s zelfgemaakt voedsel onder hun armen, werkelijk allerlei soorten eetwaar die je je maar kunt bedenken, ik bedoel: we zijn met 5 man en er is eten genoeg voor 35 !!! en natuurlijk moet ik alles proeven, pfff, daar gaat mijn lijn ( als ik al een lijn had!) de meest vreemde vormen liggen op de grond uitgestald, eehh, ja lieve lezers op de grond! In Thailand is het heel gebruikelijk dat je op de grond eet, natuurlijk wordt er wel eerst een of ander hygienisch doekje neergevleid daar ga je dan met zijn allen omheen zitten en je pakt wat je lekker lijkt. Onderwijl kun je al kletsend op de hoogte blijven van het wel en wee van de medemens. Het is heel gezellig en het is ook erg, erg zwaar geworden, en dan bedoel ik dus mijzelf, ik kan werkelijk geen pap meer zeggen, schrijven wel gelukkig. Ik ga nu even uitbuiken en hopen dat ik niet door mijn bed heen zak door al het extra gewicht wat ik nu mee draag.

Wel te rusten en eet rustig

Paalam Cheng

Verslag uit: Thailand, Chon Buri

Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 137053

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: