WAAR BEN IK NU IN BELAND?! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Cheng Long - WaarBenJij.nu WAAR BEN IK NU IN BELAND?! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Cheng Long - WaarBenJij.nu

WAAR BEN IK NU IN BELAND?!

Door: Cheng

Blijf op de hoogte en volg Cheng

13 Oktober 2018 | Filipijnen, Manilla

Ik open voor de 5e keer langzaam mijn ogen, herinner ik mijzelf, het zachte gebrom van vliegtuig motoren laten mij steeds weer afdwalen naar droomland. 'Ladies and gentlemen fasten your seatbelt  and put your chair in the upright position’ de bekende zinnen waar elke piloot ter wereld aangeeft dat de landing nabij is, ik probeer uit het raampje te kijken of ik al wuivende palmbomen en parelwitte stranden kan ontdekken, maar helaas het is zwaar bewolkt (heb ik weer!) vlieg je naar tropische oorden, komt er net een storm over…ik weet niet bij welke naam we zijn in het alfabet? Ik gok bij patty, voor diegene die dit niet weten tropische stormen krijgen namen op alfabetische volgorde zo begonnen we 2018 met Alberto en Beryl gevolgd door jawel, Chris Debby en Ernesto enz, enz. maar ik weet niet waar we nu zijn dus, als iemand dat weet, 3 punten.

Als ik door de aankomsthal loop valt het mij op dat het anders is dan anders het is niet de normale gekte die je tegenkomt op een typisch Thais vliegveld! Het is...harder, egoïstischer, ik weet ook niet waarom, maar zo voelt het aan. Het zal aan mij liggen want het waren toch weer hectische dagen, hoewel ik niet veel gedaan heb, ben ik toch al uitgeput. Dus loop ik even naar buiten om een frisse neus te halen en een foto te nemen van de gekte om mij heen, ik richt mijn lens op de naam van vliegveld: het Ninoy Aquino National Airport en druk a.... ehh, wat??? het Ninoy Aquino National Airport??? ja ik lees het toch goed?! Maar, maar...dat betekent dat ik niet meer in Thailand ben!!

Dit is het nationale vliegveld van de Filipijnen!! ik sta met mijn uit de kluiten gewassen kontje midden in Manilla!! toen mijn bazin zei dat ze een verrassing had, loog ze niet haha dit is een verrassing. Om met de leader van dit verhaal verder te gaan: WAAR BEN IK NU IN BELAND? Ik sta in een voor mij vreemd land waar ik niets over weet behalve wat algemene geschiedenis, maar goed hoe erg kan het zijn? Het is een Aziatisch land...het zal toch niet zoveel verschillen van China en Thailand? Toch?

Dus wel!! niets gaat hier zoals ik gewend ben, overal om mij heen staan bedelaars, en andere mensen die op de een of andere manier geld proberen los te krijgen van mij, taxi, sir? Taxi? Hi sir need guide? NEE, ik wil niets behalve mijn oude vertrouwde gekheid van Bangkok!! Vanaf de 1e minuut dat ik voet aan de grond zet hier heb ik last van negatieve vibraties, en dat zal zo de volle 10 dagen dat ik hier ben zo blijven, dit is echt een verschrikkelijk land!! de auto die ik mocht ophalen is schijnbaar uitverkocht of ik een vrachtwagen wil gebruiken? Say what?! NEE natuurlijk niet!! ik ga toch niet met een 10 tonner door een voor mij vreemde stad rijden? Regel iets!!

Ok, sir, no problem, is het antwoord, hij heeft nog iets staan, of ik maar weer wil volgen. Ik wordt verzocht in een aftands busje te stappen en daar gaan we weer naar....weet ik veel waar, het vliegveld ligt inmiddels al vele kilometers achter mij. De auto in kwestie staat ergens op een door Godverlaten weiland, 6 kilometer verderop, de persoon die hem verhuurt vraagt netjes of ik de auto wil inspecteren, en dat wil ik wel maar hoe?? ik sta in het pikkedonker tot aan mijn knieën in de modder terwijl der een op een koe gelijkend dier in mijn nek staat te hijgen, wederom: ok, sir no problem en het voertuig wordt naar een zeldzaam stukje asfalt gereden waar nog steeds niet veel licht is dus ga ik maar als een idioot foto's maken van dit barrel want volle verzekering voor alle schade bestaat hier niet en ik krijg te horen : een krasje en ik moet 20.000 peso's betalen! Nu vraag ik me gelijk af hoe die man in hemelsnaam gaat zien dat er een extra kras op de auto zit want dit ding zit vol met krassen en dat niet alleen de bumper ligt er bijna af, er zit hier en daar een deuk, maar dit is het beste wat ze nog beschikbaar hebben!!!

En dit alles gaat via verhuur bedrijf National alleen dan zijn we er nog niet, wat blijkt als ik dat ding eindelijk aan de praat heb en ben een kleine 15 minuten onderweg gaat mijn benzinelampje branden?? je krijgt hier de huurauto,s zonder benzine mee! Pfff, wat een aanfluiting en dit is nog maar dag 1.

a.u.b. mensen rij voorzichtig
Paalam Cheng

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 137059

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: