Bkk - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu Bkk - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Bkk

Door: Cheng

Blijf op de hoogte en volg Cheng

07 Oktober 2017 | Thailand, Bangkok

Sawaadikaa,

ik wordt weer hartelijk verwelkomt zodra ik en mijn medepassagiers het vliegtuig uit stappen op Suvarnabhumi, het vliegveld van Bangkok, dat heb ik op Schiphol nog nooit meegemaakt haha, het is warm maar behaaglijk, het is regenseizoen hier wat zoveel betekent als ‘het is heel de dag zonnig en 32 graden maar af en toe valt er een enorme bui’ en die bui voelt dan aan alsof je onder een enorme regendouche staat, gewoon lekker!

Maar ik heb een probleem, ik moet een auto zien te vinden, het was leuk hoor om mijn vriendinnetje weer te zien en we hebben heel gezellig bij zitten praten maar ik heb een klein foutje gemaakt….ik ben vergeten te vragen WAAR de auto precies geparkeerd staat!!! Als ik een van de vier grote parkeerplaatsen betreed zinkt de moed me in de schoenen, in de ruimte die voor mij ligt staan ongeveer 2500 auto’s allemaal keurig geparkeerd alleen welke is de mijne?? En…dit is nog maar de 1e garage hij kan natuurlijk ook in een van de andere 3 staan, fijn!! Alleen het zoeken gaat al 3 weken duren.

En daar loop ik dan door de smalle gangen van deze garage wanhopig op mijn afstandsbediening te drukken in de hoop op dat ene geluidje: piep piep ten teken dat er een auto openspringt, maar helaas na de eerste 17 rijen nog steeds geen geluk.

En nou hoor ik jullie denken bel haar dan even…..dat is heel goed meegedacht allemaal, dank daarvoor, maar jullie hebben niet alle feiten, en die ga ik nu geven: het is nu 06:30 in de ochtend hier in Bangkok….zij zit in Dubai……ja? Heeft iemand hem al door? Goed gedaan!! Maar voor diegene die nog niet wakker zijn….er is een 2 uur tijdsverschil, het is 2 uur vroeger in Dubai en ik wil ze zo vroeg nog niet storen, en zij heeft, net als ik, haar mobiel uit staan als ze slaapt of rust wil hebben.

Dus ik zie de hopeloosheid van de situatie in en besluit tot een andere tactiek….koffie!! ik ga even lekker ontbijten en een bakkie leut doen terwijl ik wacht tot de minuten weg tikken in het universum van tijd.
En na een heerlijk ontbijtje en 3 koppen heerlijke Caramel Machiato wil ik mijn eerste poging wagen als mijn telefoon gaat???

Ik zie een geblokkeerd nummer dus ik neem gewoon maar op, het is Dubai aan de lijn, met 10,000 verontschuldigingen aan mijn adres stamelt ze dat ze niet weet waarom ze zo dom is geweest om mij niet zeggen waar de auto staat haha , typisch gevalletje van een omgekeerde wereld, want zo vertel ik haar dat ik me net zo dom voelde, zo mogelijk nog stommer dan zij, garage 3 rij M ik zal het nooit meer vergeten, wat ook geen nut heeft want de auto zal waarschijnlijk nooit meer op die zelfde plek staan maarrrr…vergeten zal ik het niet.

En 15 minuten later zoef ik in mijn Nissan Xtrail onderweg naar mijn 1e stop van deze reis Bangkok. Het weer is prima, mijn humeur ook, de weg is berijdbaar en de toekomst rooskleurig.

Tot gauw
Cheng
Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 137032

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: