Embarrasing moments - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu Embarrasing moments - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Embarrasing moments

Door: Cheng

Blijf op de hoogte en volg Cheng

02 November 2023 | Thailand, Chiang Dao

Wiet, wiet, wiet, ik ontwaak bij het geluid van vogels met een spraakgebrek, ik rek mij eens lekker uit want, dat kan in dit bed van 2,50 x 2,50 meter, ik hoor de airco zachtjes pruttelen, het is 6 uur in de morgen en ik heb heerlijk geslapen, na zo’n angstig ritje gisteravond ben ik hier om even over tienen p.m. aangekomen, inchecken ging heel simpel, ik mocht plaatsnemen op een stoeltje in de open receptie, open receptie betekent: er was een dak boven ons hoofd en dat was het wel, de bomen en de vogels om ons heen waren de muren, rechts van mij klatert een watervalletje, na een enge rit is dit wel ineens heeeeel rustgevend.

Ik mocht met de auto naar mijn kamer rijden!! Het blijkt een rij van 8 kamers met uitzicht op veel natuurgroen en…..ik blijk de enige gast vandaag. Dus na 8 uurtjes van zalige rust, kan ik met een gerust hart naakt de gordijnen openzwaaien, waar de tuinman en 4 dames van de huishouding mij, breed giechelend, aan staan te staren, ze steken bijna allemaal hun duim omhoog, ik zwaai de gordijnen weer dicht en ga met rode koontjes douchen en iets aantrekken.

06:30 a.m. ontbijt!! ik mocht gisteren bij aankomst op een fotomenu, (heel handig hier) iets aanwijzen, ik heb alles aangewezen want ik verbruik veel energie in de zon en een goed ontbijt is onontbeerlijk.

Hmmm, schijnbaar is er iets niet goed gegaan want ik krijg alleen een klein bakje met wat ei en wat toast, hier en daar een plakje worst en koffie en thee…...dat gaat mijn trek niet stillen. Het blijkt als er niet zoveel gasten zijn, mag je 1 item kiezen op een ontbijtlijst, of 120 baht betalen voor ongelimiteerd ontbijt. Haha, 120 baht is 3,15 euro volgens de huidige koers! Die keus is snel gemaakt. De volgende ochtend zou anders zijn omdat er meer gasten zouden zijn en dan zetten ze het buffet op, wat veel en veel lekkerder en uitgebreider is. Een beetje raar maar zo gaat het hier in Thailand, soms is het een beetje raar voor ons, maar logisch voor de Thai. Maar: When in Thailand……

Tijd om het resort wat nader te bekijken, ik heb mijn wandelschoenen aan en dat blijkt ook wel nodig, want de wegen gaan omhoog, omlaag, naar links en rechts, ik loop langs snel stromende riviertjes, over bruggen, langs watervalletjes, zalig!! dit is echt een aanrader, mocht u in de buurt zijn. Ik raad wel aan een ‘stand alone kamer’ te boeken want als je buren hebt kan het vrij gehorig zijn. Zoals ik ondervond de 2e nacht met Chinese buren.

Net buiten het resort zie ik ineens de olifant van gisteravond en nu zie ik ook wat er raar is aan dit beest, er komt een klein meisje uit zijn reet???? Of beter gezegd, ze komt uit een soort omgekeerde blokfluit die in de olifant zijn achterwerk steekt!? Ze rent om het enorme beest heen en klimt via een trap tussen zijn slagtanden weer bij hem naar binnen om er vervolgens een paar seconden later weer uit gescheten te worden, u raad het al…...het is een glijbaan, maar wel een beetje rare glijbaan, al zeg ik het zelf.

Op het terrein van het resort staan ook levensechte en levensgrote olifanten, overal in Thailand zie je die levensgrote standbeelden van dieren, van x-men, de hulk is ook populair hier, je kunt hier zoveel gave, of zoals ze tegenwoordig zeggen coole dingen kopen, voor de jeugd: je kunt hier, lauwe shit/ tantoe/ chille/ dope/ vet of swag spullen kopen.

Maar ja, hoe neem ik een olifant mee in mijn carry on? Of een levensgrote Gorilla? Terwijl ik verder struin over het resort hoor ik ineens: hallo! hallo! Als ik mij omdraai om hallo terug te zeggen zie ik een soort papegaai in een grote kooi tussen de bosjes mijn 2e embarrasing moment vandaag, haha snel loop ik verder, loop een klein gammel bruggetje over, langs wat struiken en…..val bijna in het zwembad, wow, dit resort staat vanaf nu in mijn top 5 places to stay, met natuurlijk op nummer 1 het Baan Thai house in ayuthaya. Hello…… hello, klinkt het weer achter mij, ik trap er deze keer niet in. Haha ik ben niet gek. Een ezel stoot zich….enz. Hello sir, how are you? Are you enjoying yourself? Hmmm, zelfs de best opgeleide papegaai zou moeite hebben met deze zin?! Hello sir, hoor ik weer, ik besluit me toch om te draaien en zie…. een echt persoon, embarrasing moment nummer 3, niemand die het merkt gelukkig, hello sir, antwoordt ik terug, mezelf afvragend waarom deze duidelijk westerse meneer mij aanspreekt. Hello sir, my name is Ton i am one of the managers here, you have good time? Ik hoor een accent wat mij bekend in de oren klinkt. Ik yes, yes, great place, direct daarna vraag ik waar hij vandaan komt…..i am from Holland, zegt hij, you know where that is? Lachend antwoord ik in onvervalst Rotterdams, tuurlijk!! wat een toeval, zo ver van het moederland, je komt ze ook overal tegen die Nederlanders.

We praten wat over hoe hij hier terecht is gekomen en hoe het hier werkt, hij blijkt tijdelijk onsite te wonen terwijl hij een huis bouwt ergens verder op de berg. Ik vindt het niet altijd fijn om medelanders tegen te komen op mijn reizen maar soms is daar die uitzondering, ik heb een leuk gesprek gehad met deze bijzonder aardige man, u mag hem de groeten van mij als u ooit daar komt.

Terwijl ik verder wandel bezin ik mij op mijn opties om ook in deze contreien te werken, als ik terug ben ga ik mijn mogelijkheden eens bekijken. En terwijl ik langs de olifant met de blokfluit in zijn derriere, terug loop naar mijn kamer, vraag ik me af of ik een poging zal wagen…..maar ik denk dat ik te pompui ben en als ik vast kom te zitten in een olifant zijn aars zou dat een fantastisch verhaal zijn maar ook een embarrasing moment teveel.

Geneer je nooit voor de leuke momenten in het leven.

Succes

Cheng

Verslag uit: Thailand, Chiang Dao

On the road again

Lekker een paar weken naar de orient