Ik schrik me een hoedje en..... - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu Ik schrik me een hoedje en..... - Reisverslag uit Chiang Dao, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Ik schrik me een hoedje en.....

Door: Cheng

Blijf op de hoogte en volg Cheng

30 Oktober 2023 | Thailand, Chiang Dao

.....een sjaaltje erbij, zoals de grote Toon Hermans ooit zei, ik ben aangekomen in Chiang Dao na een autorit van 14 uurtjes kom ik dit leuke stadje binnen gereden op zoek naar mijn hotel, op aanraden van een vriend MOET ik echt naar het Phrom Prathan resort, ja, dat is echt iets voor mij, aldus mijn vriend. Had ik mij verheugd op Chiang Dao, blijk ik 25 km verderop te zitten in Chaiprakan, prima, ik heb een auto dus hoe erg kan het zijn?? toch??

Nou……

om daar te komen moet ik eerst een berg over, een heel erg bochtige berg, met hier en daar maar 1 baan, waar ook enorme vrachtauto’s en bussen rijden, u begrijpt over 25 km doe je ongeveer anderhalf uur!!

Eenmaal aangekomen blijk ik ook nog eens een paar kilometer buiten dat dorpje te zitten, pfff, op dit moment wil ik alleen nog maar een airco en douche.

Ik arriveer op een terrein dat nogal rotsachtig is te noemen, er ligt werkelijk geen steen recht en waarom ook want, wie logeert hier nou? Dit is afgelegen 3.0. ik manoeuvreer mijn voituur langs 2 vervaarlijk uitziende draken en parkeer met mijn rechter wiel 40 cm hoger dan mijn linker. Van uitstappen is geen sprake als ik mijn portier opendoe, rol ik automatisch mijn auto uit, de heling is nogal…..scheef? nee dat is niet het goede woord, uit het lood? Komt in de buurt, kortom als ik nog iets schever zou staan zou mijn auto omvallen.

Ik val zelf ook bijna om als ik mijn verblijf aanschouw, een, aan het 'meer' gebouwd, ‘vakantiehuisje’ …..ik kan bij aankomst zowat door de deur heen kijken zo scheef zit die erin, en als ik naar binnen wil moet ik even bukken want de bovenkant van de deur komt ongeveer tot mijn broeksriem, dit lijkt mij meer een hobbitpark, binnen in de kamer is er 1 gezellige TL verlichting, let op, ik zei: 1, en dat is is het dan wel, 2 douchegordijnen fungeren als verduistering voor de ramen, er loopt nog een mooie zwarte rubberen slang over de grond, deze blijkt als afvoer gebruikt te worden van een fonteintje wat links in de hoek zit, ik zal zittend moeten douchen want van lange westerlingen hebben ze hier nog nooit gehoord. Kortom, bedankt vriend met je ‘dit is echt iets voor mij’ !

Met de sporadische druppels die er uit mijn douchekop komen probeer ik mij, zittend op een vies klapstoeltje, zo goed en zo kwaad als het gaat te wassen, het bed blijkt heel geschikt….voor lilliputters, Pfff dit is heel aardig bedoelt maar, 45 minuten na aankomst heb ik het alweer gezien, ik duik op mijn mobiel en ga op zoek naar iets beters in de buurt, ik verwacht nooit veel in dit soort gebieden maar hier kan ik zelfs geen dagen verblijven.

En zowaar ik vindt iets dat er erg veelbelovend uitziet, het ‘Marisa spa and resort’ en…. maar 30 km verderop aan….. jawel…...de andere kant van de berg, vol goede moed begin ik, na een uurtje aan deze kant van de berg, alweer aan mijn terugreis alleen is het ondertussen na zessen en dus….donker! Heeft u weleens in het pikkedonker (er is alleen wat verlichting van de sterren) een berg op en weer af gereden die eruit ziet als het Marina bay street circuit in Singapore? Deze heeft 23 bochten, ik krijg er de komende uren 67 voor mijn kiezen. De reuzel loopt nu al in de bilnaad.

Bijna 3 lange lange lange uren verder….. rij ik het terrein op van een werkelijk prachtig resort. Ik heb de trip overleefd dankzij een vrachtauto, die ik niet dorst in te halen op zo’n smalle weg, ik bleef er gewoon stijf achter hangen, waar hij ging, ging ik ook, (en dan hopelijk niet het ravijn in) niet altijd tot plezier van het overige verkeer dat ons soms letterlijk, met vliegende vaart, inhaalde, ik gok zomaar dat deze mensen hier vaker hebben gereden.

En terwijl ik, nog met knikkende knieën, uit mijn voertuig stap, de titel zei het al….schrik ik me een hoedje, ik sta oog in oog met….een olifant, nou ja, oog in oog? Mijn oog zit ter hoogte van zijn knie……en….er is iets raars met deze olifant?? ik weet nog niet precies wat, maar dat wordt de volgende dag, als het licht is, snel duidelijk. Wordt vervolgd.

Denk eraan: de chauffeur is het gevaarlijkste deel van een auto.

Rij voorzichtig

Cheng

Verslag uit: Thailand, Chiang Dao

On the road again

Lekker een paar weken naar de orient

Recente Reisverslagen:

08 November 2023

Bedankt

05 November 2023

Back in Bkk

04 November 2023

Another roadtrip

02 November 2023

Embarrasing moments

30 Oktober 2023

Ik schrik me een hoedje en.....
Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 137327

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: