Back in Bkk - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu Back in Bkk - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Back in Bkk

Door: Cheng

Blijf op de hoogte en volg Cheng

05 November 2023 | Thailand, Bangkok

Terug in Bangkok of populair gezegd: Bkk, de vliegtuig afkorting. Het is even wennen aan de chaos na al die andere ehhh…..chaos, elke stad, elke provincie heeft hier zijn eigen eigenaardigheden, ik loods mij handig door het verkeer heen, wat niet altijd makkelijk is want af en toe moet ik natuurlijk een fotootje maken en sturen tegelijkertijd (please, kids, de NOT try this at home!!) hier is dat helemaal geen probleem.

Je ziet hier soms ineens de vreemdste dingen of personen langskomen, en dat gelooft geen hond als je geen bewijs hebt. Neem nou bv. de meneer die, op zijn scooter, nu schuin voor mij rijdt…..nu kan ik u gaan uitleggen wat ik zie en wat deze meneer aanheeft maar daar ben ik zeker 7 zinnen mee bezig, even snel een foto, en daar zijn verder geen woorden voor nodig. Maar als ik 10 seconden wacht is deze meneer voor altijd verdwenen en kan ik zeggen wat ik wil maar ik heb geen bewijs, dus…...zie foto.

Ik vertel ook regelmatig over mijn lengte en hoe dat in de provincie wel eens voor problemen zorgt, in Bangkok is dat minder omdat men daar aardig gewend is geraakt aan lange mensen alhoewel ik nog steeds verzoeken krijg voor fotomomentjes, maar toen ik bij een lokaal restaurantje even naar toilet wilde, keek men mij wel heel vreemd aan, of ik het wel zeker wist? Huh? Ik kon niet verbaasder overkomen, of ik zeker weet dat ik naar toilet wil? Nou, mijn blaas kan heeeel overtuigend zijn hoor.

Vriendelijk wordt ik naar de retirades begeleid, en ineens snap ik de verbaasde blikken, ‘het kleinste kamertje’ heeft ineens betekenis gekregen. Ik kan mij met moeite in deze ‘piesemopsantee’ wurmen, van zitten kan geen sprake zijn, ik hang met mijn dijen geklemd tegen de zijkant, een beetje boven het smurfenpotje, en dan maar hopen dat alles goed valt. Als ik mezelf weer probeer te bevrijden staat het halve personeel me breed lachend te bekijken, mooi moment voor ….hulp? Nee natuurlijk niet…...mooi moment voor een fotootje.

De moment dat ik ben vergeten om foto’s te nemen? Nou in de supermoderne winkelcentra zijn er speciale parkeerplekken voor dames, deze zijn extra breed, zodat er niets geraakt kan worden, dat zijn grappige foto’s maar helaas, of de speciale parkeerplekken voor supercars, als u een Koenigsegg heeft of een Rolls, een Bugatti of een Pagani, hoeft u niet tussen het gepeupel te parkeren, het vreemde deze plekken blijven heel vaak leeg. Het bestaat echt hier, u zult mij op mijn woord moeten geloven.

Als u een keer toevallig in Thailand bent moet eens gaan kijken in die shoppingmalls vooral de Terminals 21 zijn erg leuk, alle verdiepingen hebben een landen thema, Frankrijk, Engeland, Italie, enz. en dat gaat heel ver……..Eiffeltorens worden nagebouwd en in de mall verwerkt zelfs de toiletten zijn helemaal in stijl, zo heb je toiletten in Harry Potter style, in Tour de France style en de hele verdieping staat en hangt er vol mee, in Nederland zou dat niet kunnen want daar zou alles de 1e nacht al vernield zijn of onder gespoten met graffiti. Ik manoeuvreer mezelf handig om een paar levensgrote Macaron’s heen in het Franse toilet, en…..en…...en……en niks eigenlijk want deze poepdozen zijn vol automatisch, je hoeft dus dus niet zelf de boel van onderen schoon te maken na de grote boodschap, dat doet een machine voor jou, je kunt hem zelf instellen hoe hard je de straal wil en ook de locatie van het water is te bepalen…..iets meer naar voren…...iets meer naar links want daar zit nog een stukkie, en als u vindt dat alles schoon genoeg is…..zet je de bipsföhn aan, et voila, veel mooier wordt het niet.

In veel opzichten is de land zijn tijd ver vooruit maar in heel veel opzichten ook niet, kom lekker een zelf kijken, en ervaar de schoonheid en de vriendelijkheid van Thailand en het Thaise volk.

Ik ga me opmaken voor mijn laatste verhaaltje want aan alles komt een eind dus ook aan deze trip, en terwijl u de aardappeltjes, groente en vlees nuttigt ga ik mij nog een keer onderdompelen in de mooie cultuur en vooral het gevarieerde,vele en lekkere eten.

Eet smakelijk allemaal

Cheng

Verslag uit: Thailand, Bangkok

On the road again

Lekker een paar weken naar de orient

Recente Reisverslagen:

08 November 2023

Bedankt

05 November 2023

Back in Bkk

04 November 2023

Another roadtrip

02 November 2023

Embarrasing moments

30 Oktober 2023

Ik schrik me een hoedje en.....
Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 137233

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: