Pff wat een 1e dag!! - Reisverslag uit Beijing, China van Cheng Long - WaarBenJij.nu Pff wat een 1e dag!! - Reisverslag uit Beijing, China van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Pff wat een 1e dag!!

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Cheng

04 Maart 2012 | China, Beijing

En ik maar denken dat alle rarigheden zouden gebeuren als ik in China aankom maar de baliedame op Schiphol laat mij (lief als ze is) alvast wennen. Iedereen weet dat je maar 1 stuks handbagage mag meenemen dus daar prop je zoveel mogelijk in nu heb ik een laptop in het speciaal daarvoor gemaakte vak in mijn handbagage gestopt maar bij de incheck krijg ik te horen dat ik te zwaar ben, nou ja ik niet persoonlijk maar mijn hand bagage,heeft u er een laptop inzitten vraagt de dame in kwestie en ik antwoord: jazeker, oh zegt zij weer wilt u die er dan even uithalen, ik gehoorzaam en ze zegt dat mijn handbagage nu goed op gewicht is ik krijg een labeltje dat het koffertje “Cabin approved” is en mag doorlopen …....maar ik sta nog een beetje beteuterd met die laptop in mijn handen.... ehhh mevrouw wat moet ik hiermee doen? Vraag ik met mijn liefste glimlach...oh zegt ze: dan moet u beneden even een plastic tas regelen en daar stopt u hem in en dan neemt u hem zo mee?!?!?!

maar ik heb een speciaal vakje in mijn koffer dat nu helemaal leeg is sputter ik nog maar het heeft geen nut, zij houdt voet bij stuk, mijn verweer dat ik dan 2 stuks handbagage heb die mee het vliegtuig ingaan schijnt ineens niet meer zooo heel erg te zijn? Nu ben ik natuurlijk helaas wel een beetje vernederlandst dus ik denk ja leuk maar zodra ik hier wegloop stop ik die laptop weer lekker terug en je bekijkt het maar....en toch haal ik voor de zekerheid een plastic tasje want er mochten eens meer mensen op Schiphol rondlopen die zo denken...maar gelukkig bleek deze mevrouw de enige want tot de daadwerkelijke incheck in het vliegtuig heb ik geen last meer en ik zeg met nadruk TOT de incheck want JA HOOR...daar is ze weer... de dame van de incheck zit ineens hier beneden en alsof dat nog niet genoeg is uit alle 236 passagiers die er zijn heeft ze mij als enige onthouden en ze begroet mij dan ook met: Hallo meneer Degroen, waar is uw laptop? Ehh.. antwoordt ik schuchter, die zit over 30 seconde in deze plastic tas.... en ik hou trots de tas omhoog die ik gelukkig net heb geregeld. De dame in kwestie lacht en is zelfs verbaasd dat er iemand is die eens een keer heeft geluisterd naar wat ze zei.

De rest van de reis verloopt voorspoedig en ik arriveer in een stuk (en met de laptop gewoon in het speciaal daarvoor gemaakte vakje van de handbagage) in Beijing waar het niet alleen weer ochtend is, net als bij mijn vertrek maar ook nog eens 5 graden onder nul.

Bij aankomst wordt ik weer eens omringd door aardige chinese mensen die maar een woord engels kennen “Taxi”, “taxi”, taxi”sir?? maar helaas voor hen... ik heb mijn metrokaart bij en in no time zit ik in de heerlijk comfortabele en verbazingwekkende luxe ondergrondse van Beijing.

Binnen een uur van aankomst ben ik op de plaats van bestemming en verlang naar mijn kamer. Nu denken ze bij de receptie net als in Nederland altijd mee en de receptioniste zegt meneer u heeft nu een kamer zonder raam maar het is zooo rustig wilt u voor hetzelfde geld misschien een kamer MET raam? Nou dat is niet tegen dovemans oren, niet dat ik het nodig heb want ik gebruik mijn kamer alleen maar om te slapen en verder niets maar ach het kost niets extra dus waarom niet? Nou dat waarom zie ik als ik de kamer binnenkom er zit inderdaad een raam in maar...daar komt geen millimeter daglicht door want... het raam zit tegen de muur van het gebouw ernaast waar overigens wel een poster van wat gras of zo is geplakt (zie foto) heeeeeeerlijk, i love China!!!

De kamer heeft voor de rest alles wat ik wil: 24 uur warm water, een bed, en een airco voor de verwarming van de ruimte, dus ik vindt het best, het kost toch al bijna niets.

Al met al is het bijna 2 uur in de middag en ik heb trek in normaal voedsel i.p.v. De “haute cuisine” dat vliegtuigvoer heet dus ik ga even in de buurt op het locale marktje kijken of ik iets aan eten kan scoren...nu is dat nergens in China een probleem dus zo ook hier... voedsel in overvloed ALLEEN NORMAAL?..........EHHHH ik kan kiezen uit kevertjes, duizendpoten, spinnen of mijn all time favorite schapen-penis (zie foto) ik besluit gezien de toestand van mijn maag op dit moment tot een oliebol met wat mie (ja het lijkt vies, maar als je het proeft is het best lekker!) en denk dat ik mij morgen maar eens laat verwennen met dat andere “voedsel” ik loop al etende naar mijn hotel terug. Het is nu 5 uur ‘s middags en ik ben best wel moe ik denk dat ik even ga liggen en een powernap ga doen voor ik vanavond ff de stad in ga.

8 uur de volgende morgen... en ik wordt wakker van mijn powernap wow, ik heb gewoon 15 uur achter elkaar geslapen en dat terwijl ik normaal nooit meer dan 6 uurtjes slaap of zo... ach zo’n reisje gaat je ook niet in de koude kleren zitten, alhoewel het hier wederom beneden het vriespunt is :) ik ga eens kijken wat ik hier voor ontbijt kan krijgen, maar ik kijk stiekum al vooruit naar vanavond mmmm schapen-penis!!

Verslag uit: China, Beijing

Chris in China

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2012

Het laatste avondmaal

27 Maart 2012

38 lange uren

26 Maart 2012

Een SPA en knipwerk

25 Maart 2012

Oh oh terug naar China

21 Maart 2012

Hongkong
Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 137519

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: