Holiday !! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu Holiday !! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Holiday !!

Door: Cheng

Blijf op de hoogte en volg Cheng

15 Oktober 2017 | Thailand, Hua Hin

Het is holiday weekend in Thailand, dat betekent dat de meeste Thai vrij zijn, en dat heeft weer tot gevolg….trafficjams, overvolle eetgelegenheden, duurdere prijzen, voorbeeld: gisteren donderdag koste een hotelovernachting bij een bevriende ***** hotel eigenaar ongeveer 7000 Baht omgerekend zo’n 180 euro, slecht een dag later in de 2daagse holiday periode kost diezelfde kamer: 22.000 baht zo’n 570 euro en over 3 dagen als de gekte weer voorbij is…gaan ook de prijzen weer naar normaal niveau, nu slaap ik heel toevallig, op uitnodiging, in die kamer vannacht en ik moet zeggen: WOW!!!

Ik heb niet alleen een hele mooie kamer met een prachtig uitzicht over zee maar ik kan de view ook nog bewonderen vanuit mijn eigen Jacuzzi en het is geen kleintje ook haha zelfs ik kan er met mijn 2.01 meter met gemak in en aangezien ik ook ‘vakantie’ heb, besluit ik tot de aanschaf van een klein flesje champagne en ga de zon in de zee zien zakken vanuit mijn…. En onder het genot van……Salute!

Het bed waar ik deze ochtend in wakker wordt is zo groot dat ik gisteren broodkruimels heb moeten strooien om de weg eruit weer te kunnen vinden. Ik besluit tot een ochtend duik in mijn prive zwembad(je) en terwijl de zon boven de Thaise horizon verschijnt wordt er op mij deur geklopt, aahh, ontbijt!! Toen men mij vroeger in het kindertehuis sprookjes vertelden over luilekkerland, had ik, tot nu toe, werkelijk geen idee dat het echt bestond, dit leven kan ik wel even volhouden, alhoewel…

...ik zou de andere kant van het verhaal gaan missen, denk ik, omgaan met de mensen die deze luxe mogelijk maken de man die net mijn ontbijt bracht b.v. leeft onder erbarmelijke omstandigheden in een ‘huis’ gemaakt van pallets met zijn vrouw en 3 kinderen op een braakliggend terrein achter het pand, er lopen meer ratten rond zijn huis dan er gasten zijn in dit enorme hotel, en toch heeft hij elke dag een big smile op zijn gezicht en is hij echt heel gelukkig dat hij mensen kan helpen.

Ik logeer meestal in de meest luxueuze hotels over deze gehele aardkloot en toch zou ik denk ik veel gelukkiger zijn in een hutje aan strand in een ver en warm land, want ik noem zijn situatie erbarmelijk maar zo ziet hij het niet, hij betaalt geen huur en elektriciteit wordt ergens afgetapt, en hij verdient zo genoeg om zijn kinderen naar school te laten gaan en nog beter te worden dan hij, dat is zijn droom en ik hoop van harte dat die uitkomt.

De droom is de volgende dag ook voor mij ten einde, de uitcheck en op naar de volgende locatie het is zo jammer dat ik overal maar 1 of 2 nachtjes ben en dan weer door moet, ik voel me een zwerver ik ontmoet zoveel mensen en de meeste vertel ik dat ik nog eens een keer terug kom om ze beter te leren kennen maar ik weet dat ook dit een loze belofte is.

Wel te rusten

Cheng
Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 137064

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: