'Driving along in my automobile' - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu 'Driving along in my automobile' - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu

'Driving along in my automobile'

Blijf op de hoogte en volg Cheng

13 Oktober 2017 | Thailand, Ayutthaya

“Zachtjes tik de regen op mijn motorkap, ritme van de eenzaamheid de regen zegt dat het tijd is om te gaan dus Nakhon Sawan is nu verleden tijd”, Rob de Nijs bezong het al in 1963, zei het met iets andere woorden, het zal u duidelijk zijn, het regent en ik heb de stad en provincie Nakhon Sawan verlaten en de 1,073 miljoen bewoners achter mij gelaten onderweg naar Ayutthaya wat in de naburige provincie van Phra Nakhon Si Ayutthaya ligt, onthoudt u het allemaal, er komt nog een quiz later.

Het is slechts een paar honderd kilometer verwijderd van elkaar maar het is zo druk op de weg dat er van eenzaamheid geen sprake meer kan zijn, wat weer resulteert dat de totale reisduur oploopt tot bijna 5 uur pfff, dit was toch een relax vakantie? En gek genoeg voel ik me heerlijk en ben ik zelfs blij dat ik weer van alles kan doen, stil zitten aan een zwembad is nooit mijn sterkste punt geweest, geen Costa del sol voor mij a.u.b.!!

Ayutthaya, blijkt een toeristische bestemming met veel tempels en een oude stad waar heel veel toeristen op af komen, alleen niet in deze tijd van het jaar, regenseizoen! Maar natuurlijk ben ik er wel want ten eerste ik ben vreemd, ten tweede ik ben anders dan anderen en ten derde ik ben gevraagd hierheen te komen, het is zo vreemd dat het ene hoofdstuk altijd resulteert in het volgend, zelfs als ik zou willen relaxen, is het mij niet gegeven. En…. I LOVE IT!!

Ik maneuvreer mijn voertuig door de brede straten van de stad als ik, wachtend bij een stoplicht naast mij iets vreemds zie….. ik draai mijn hoofd en kijk……en kijk nog eens, huh? Zie ik het nou goed?? Ja, echt wel haha, zoiets heb ik nog nooit gezien en…afgaande op de Thaise bevolking rondom mij…..zij ook niet…..

....tuut tuut tuut, shit net als ik een foto wil maken schieten alle lichten op groen, maar deze kans laat ik me niet ontgaan, ik beloof mijn lezers altijd hele speciale dingen en dan mag ik ze dit niet ontnemen, maar als ik het gewoon vertel gelooft NIEMAND mij!! Ik moet een foto hebben dus….ik zet de achtervolging in.

In ‘hot pursuit’ van de vrachtwagen die mijn doel is, wat nou ook weer niet zo moeilijk is want de truck gaat niet zo snel, ben ik in afwachting van een volgend stoplicht dat op rood staat, en daar zijn er vele van dus zolang zal dat niet duren….en daar doemt mijn kans aan de horizon al op, yes de vrachtauto remt af en daar verschijnt hij weer…..de man die mijn fotografisch doel is, op dit moment voel ik dat u als lezer bijna ontploft van nieuwsgierigheid......

Ok komt ie……. Onder deze rijdende vrachtauto hangt een man in een hangmat te slapen!!! Nee, ik heb niet gedronken, ik ben niet stoned, er zit een hangmat vast aan het hydraulisch systeem of zo want de truck heeft een soort van harmonica systeem dat als de wagen optrekt de cockpit en de oplegger uit elkaar worden getrokken waardoor de man die onder de wagen hangt omhoog gaat en hij het wegdek niet raakt en zodra de truck stopt wordt het hele zaakje weer ineen gedrukt en zakt de man tot bijna op het wegdek en is zichtbaar voor iedereen.

Zodra de truck stilstaat, spring ik met camera en al uit de auto, loop naar voren en zie dat de man gewoon wakker is, ik wijs naar mijn camera dan naar hem en positioneer mijn duim in de ‘like’ positie, de man knikt ten teken dat het o.k. is dat ik een foto neem, overbodig eigenlijk want ik had hem sowieso wel genomen maar altijd beter om even toestemming te vragen en dus lieve lezers kan ik u trots melden dat u de foto zo spoedig mogelijk hier kunt bewonderen.

Tot gauw enne..rij voorzichtig,

Cheng
Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 137047

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: