Het begin - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Cheng Long - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: Cheng Long

Blijf op de hoogte en volg Cheng

04 Oktober 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

‘Mr. Long, Paiging Mr. Long…..Mr. Cheng Long courtesy phone please’ een stem weerklinkt uit de speakers op het nationale vliegveld van Dubai. Het duurt even voor ik door heb dat ze mij moeten hebben.

Ik moet nog even wennen aan het feit dat mijn naam weer veranderd is naar mijn Aziatische alter ego. Ik moet even zoeken maar al snel vind ik een telefoon en meld mij bij de dienstdoende telefoon service miep, ik noem haar een miep want op een internationaal vliegveld en achter de centrale van een internationale telefoon service mag je verwachten dat men daar Engels spreekt en verstaat?!

Helaas dat gaat bij deze dame een beetje minder, en met het weinige Arabisch dat ik ken kom ik nu niet zover omdat het simpelweg geen nut heeft om bij deze dame naar een toilet te vragen of een cola te bestellen.

Maar goed ze schakelt mij door naar een collega die kennelijk de Engelse taal wel machtig is en wederom meld ik dat ik zojuist ben gepaiged en vraag door wie en waarom, eigenlijk zijn dat overbodige vragen want ik weet al door wie en waarom, ik heb namelijk afgesproken hier met mijn miljonairs vriendinnetje, zij gaat een paar weken op vakantie en ik mag zolang haar huis en auto gebruiken tijdens mijn verblijf in Thailand. Maar dan moet ik wel sleutels hebben en dus hebben we afgesproken elkaar halverwege te ontmoeten hier in Dubai.

Zodra ze mij in de gaten krijgt, geeft ze een gil, laat de plastic tas die ze in haar handen had, vallen, rent mijn kant om en geeft zo’n stevige ‘hug’ dat een boa constrictor jaloers zou worden. En tegelijk beseft ze dat we in een Arabisch land zijn en dat dit soort gedrag niet door iedereen gewaardeerd wordt, maar dat zal haar kennelijk een worst wezen, in dit geval een halal worst.

Zodra ze merkt dat ik wat moeilijkheden krijg met ademen, verontschuldigd zij zich bij mij, maar dat wuif ik weg en zeg haar dat ik overal en door iedereen zo begroet wordt en geef daarbij een dikke vette knipoog. Haar vriend staat op afstand een beetje beteuterd toe te kijken schijnbaar wordt hij nooit zo begroet.

We hebben ongeveer 3 uur tot onze vliegtuigen vertrekken, de hare richting Moskou, de mijne richting Bangkok, we besluiten tot een kleine maaltijd en een drankje, wat wel uitkomt want zoals mijn trouwe lezers weten… ik eet NOOIT in het vliegtuig, het chemische bereide spul is echt niet te eten, en dat terwijl mijn medelanders niet kunnen wachten om eraan te beginnen, maar ja, het is gratis he !!

Time fly’s when your having fun, en voordat we het in de gaten hebben moeten we alweer gaan, ik krijg de sleutels van het huis en het toetsenbord van de auto…? Toetsenbord??? kennelijk is dit zo’n hyper moderne auto die van afstand open kan, gestart worden, airco geregeld en dat allemaal terwijl je b.v. nog op je hotelkamer bent, haha. Ik neem afscheid en beloof goed te zorgen voor haar spullen maar ze maakt een wuivend gebaar en roept: ‘ach, het zijn maar spullen’ ok, denk ik bij mezelf, maar wel spullen met een aardige waarde bij elkaar. Maar om het een beetje te relativeren, zij verdiend de besproken waarde ongeveer per dag, dus……!!

Next stop…Suvarnabhumi, Bangkok.

Groetjes Chris, eehh oh nee, Cheng, Mr. Cheng.
Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 137188

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: