Heb ik hier mijn jas laten hangen 3 jaar geleden - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu Heb ik hier mijn jas laten hangen 3 jaar geleden - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Heb ik hier mijn jas laten hangen 3 jaar geleden

Door: Tito Cheng

Blijf op de hoogte en volg Cheng

13 Oktober 2022 | Thailand, Ayutthaya

Sorry, maar heb ik hier mijn jas laten hangen 3 jaar geleden?…..

…..het standaard grapje wat ik elke keer maak als ik mijn vrienden hier weer zie, die ik 3 jaar lang heb moeten missen. En normaal snapt iedereen de grap en lachen ze hartelijk om mijn toch wel erge leuke grapjes (al zeg ik het zelf) maar als ik naar de gezichten kijk van de 2 dames die recht tegenover mij staan zie ik helemaal niets wat in de verste verten ook maar lijkt op een lach, die dames zijn Oy en Om, makkelijk te onthouden korte namen, hihi, maar ze kijken bijzonder ernstig, dat ik mij zorgen maak over wat er aan de hand is?

Dat blijkt enige seconden later als Mevr. Oy zegt: Ja dat klopt, en we hebben bewaard voor u!! HUH….mijn gelaatsuitdrukking kan niet verbaasder zijn dan nu, ik herhaal: HUH??? fier glimlachend komt Oy vanachter de balie met in haar handen, weliswaar geen jas, maar wel met 1 broek, 2 overhemden en 1 t-shirt die ik schijnbaar hier 3 jaar geleden heb achtergelaten, dat gebeurd wel vaker als ik mijn koffer niet dicht krijg dan haal ik er wat spullen uit die ik niet meer nodig denk te hebben voor de komende tijd en die laat ik achter, zodat het logement ermee kan doen wat ze willen, de meeste mensen hebben hier niet zoveel dus als ik wat achterlaat kunnen ze dat meestal erg goed gebruiken. Maar nu stonden ze daar met mijn kleren trots te wapperen, ehh ok mijn koffer is al nokkie vol en ik moet nog pakken mee nemen later, hmmm, dankbaar neem ik ze aan en buig mijn hoofd diep uit dankbaarheid, ik laat ze later wel achter bij een ander hotel.

Het etablissement waar ik mij nu bevind is eigenlijk het start en eindpunt van mijn reis, het THAI BAAN HOUSE, een oase van rust in het best wel drukke stadje Ayutthaya genoemd, Het is zo laidback, het hotel heeft niet eens een computer, het is gewoon een bijzonder toeristische plek met heel veel tempels en ruine’s 80 kilometer verwijderd van Bangkok en de vroegere hoofdstad van het koningrijk Siam, nog het meest bekend uit de musical: The king and I.

Waarom begin ik mijn omzwervingen hier? Nou? Vertel….vertel….vertel…. We kunnen niet wachten Cheng, ga door!! omdat, lieve mensen, je hier op het gebied van dit hotel, niets anders vind dan TOTALE RUST!! de Chaos van de stad wordt helemaal weg gefilterd door het vele groen en fonteinen die het water uit de vele meertjes en beekjes dag in en dag uit, fier omhoog spuiten en met een zacht geklater vallen de druppels terug in hun natuurlijke huis en de cirkel begint opnieuw. Mocht u denken: wow, wat poetisch, dat komt zuiver en alleen door de omgeving, die ik, via de foto’s, hier met u deel, ik kan deze locatie van harte aanbevelen, maar haast is geboden, er zijn maar 12 villa’s en ze zitten best vaak vol.

Ik krijg mijn ‘vaste’ villa, nummer 4 die is rustig, dicht bij de receptie/ontbijt/ontvangst/diner ruimte (ik doe er elke keer een slash tussen want….het is allemaal dezelfde ruimte) en de villa is helemaal omringt door groen en water, fonteinen en….voor het eerst dit jaar…..killergoose!! Ganzen op oorlogspad!! ze maken het vrij duidelijk wie hier de baas is haha zodra ze je al zien gaan het mannetje in de aanval, dus…..voor het ontbijt elke dag een paraplu mee, niet omdat het regent maar om de ganzen op afstand te houden, en na een paar dagen zijn ze aan mij gewend en is alles zo goed als ok, als ik maar niet te dichtbij kom.

Het is 7 uur pm Opa gaat slapen, ik ben bekaf van al dat gereis en de volgende dag om iets voor achten schiet ik…….spontaan wakker, tijd voor ontbijt, met een beetje geluk staat er gans op het menu!

Gans gelukkig hier

Tito Cheng

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 137213

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: