En daar zit ik dan!! - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu En daar zit ik dan!! - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu

En daar zit ik dan!!

Door: Cheng long

Blijf op de hoogte en volg Cheng

01 September 2015 | Thailand, Chon Buri

En daar zit ik dan.... op de luchthaven van Brussel ook wel Zavetem genoemd, te wachten tot ik mag inchecken voor mijn nieuwe azie reis, deze keer naar Thailand en China en dit alles via India want dat was gewoon de goedkoopste ticket die er te krijgen was, ja lieve mensen voor precies 70 euro kan ik weken lang door azie heen en weer vliegen.
Het kan even duren maar alsje goed zoekt vindt je nog van dit soort pareltjes van reizen, ik vlieg met Jet airways een Indiase maatschappij waar ik nog nooit van gehoord had maar ik moet zeggen de heenreis is erg voorspoedig gelopen, het zijn vriendelijke mensen en ze hebben een tijdschema waar je jezelf niet uit de naad hoeft lopen om het volgende vliegtuig te pakken, een ding hebben ze wel gemeen met alle andere maatschappijen het eten aan boord: het smaakt hetzelfde als het eruit ziet...VRESELIJK SMERIG!!! Hoe goed ze het ook proberen te maskeren met ...jaja echt metaal bestek?!?! (Dat was ook de 1e keer dat ik dat zag)en door allelei toevoegingen zoals verse yoghurt, die dan wel weer te eten was, maar het warme voer........JAKKIE na 4 happen leg ik dan ook mijn bestek neer en wordt ter plekke erg erg misselijk, het zal wel aan mij liggen want mijn buurman weet er well raad mee, hij slokt bijna alles tegelijk naar binnen, de pasta wordt weg gespoeld met de yoghurt, de kip met de apart voor hem bijgeleverde whisky, en alsof dat nog niet genoeg is ziet hij dat zijn vrouw niet alles op heeft ( geef haar eens ongelijk) verorberd hij haar leftovers ook nog s....wow hoe krijgt hij het weg, maar ja het is gratis he en hij is en blijft en nederlander hihi.

De transit verloopt ook vlot op een klein incident na......terwijl ik mijn handbagage op de lopende band zet om uiteen gereten te worden door de rontgenmachine loop ik naar de andere kant van dit monsterlijke apparaat en zie op een meter of 2 en achter een half hoge glazen een vriendelijke jongedame zitten wiens taak het is om de beelden die ze voorbij ziet komen te ontleden maar op dit moment heeft ze, geef haar eens ongelijk, meer aandacht voor mij, ze gooit haar vriendelijkste lach eruit en vraagt van 2 meter afstand ....Hugo Boss? En nou weet ik dat ik wel eens gul kan zijn met mijn aftershave en op zo’n lange reis zal ik ook niet weinig hebben gebruikt maar om dat nu nog op te vangen van 2 meter afstand en achter die glazen wand is toch een beetje teveel van het goede.....en terwijl ik daar midden in die hal mezelf aan het af snuffelen ben hoe erg ik wel niet ruik, begint zij enorm te lachen?? En ik heb geen idee wat er nou zo leuk is?? Maar 2 seconden later snap ik het ook, ze wijst op haar scherm waar net mijn handbagage doorheen is gegaan en ze roept weer....Hugo Boss?? U heeft een fleje Hugo Boss in uw koffer??
Ooohhh dat bedoelde ze, schuchter haal ik mijn neus uit mijn armpit waar hij net lekker bezig was. Ja antwoordt ik eigenlijk meer verbaasd dat zij door die machine kan zien welk merk er in mijn koffer zit?! Maar zij is niet zo onder de indruk , ik moet mijn koffer openmaken en daar heb ik dus een vreselijke hekel aan, alles zit er op een bepaalde manier in en als de heren douaniers er van alles uit gaan rukken om vervolgens te zeggen: ok meneer, in orde, pakt u het maar weer in, aaaghh ik zie mezelf alweer een uurtje bezig om alles weer te krijgen zoals het was maar zo erg wordt het niet want ze kijken niet eens naar mijn juiste formaat en inhoud bevattende flesje Boss maar ze zijn wel geintresseerd in mijn tube gel die er naast zit, die mag ik inleveren, en op mijn vraag waarom dan wel antwoordt de douanier: is 150 ml meneer, u mag maar 100 ml meenemen!! Maar, stamel ik, er staat idd 150 ml op de verpakking maar hij is voor dan de helft leeg?!, maar de man was niet te vermurwen ik moest en zou die tube achterlaten, nou ok dan, en ik vraag nog aan die man : de rest is wel goed? Dit beantwoordt hij bevestigend en ik mag weer inpakken....nou weet die man dus niet dat ik hierop voorbereid was, aangezien ditzefde ritueel de laatste keer ook al was gebeurt, dus had ik bij de Hema een aantal lege hervulbare flesjes gehaald van 100 ml en deze gevuld met de gel uit een aantal tube’s met als gevolg dat de tube die ik meenam voor de helft leeg was maar ik dus wel mocht doorlopen met 200 ml aan gel alleen was dat anders verpakt!! Voelt u zich nou ook niet al veeeeel veiliger met het vliegen??

En nu ben ik ondertussen aangekomen in Chon buri in Thailand, waar ik en alle andere passagiers hartelijk worden verwelkomd door een tropische regenbui bij 31 graden pff gauw door naar het aankomst gebouw, door de douane en naar mijn airco gekoelde appartement, ehhh snel door de douane??? Er ontvouwt zich een mensen menigte voor mij van diverse vliegtuigen die tegelijkertijd zijn aangekomen pff er staan wel 500 mensen te wachten en na een paarkeer getimed te hebben doet men ongeveer 4 tot 5 minuten over EEN passagier er zijn 3 hokjes open dus, reken maar uit, en ja hoor 2 uur later en ik ben bijna aan de beurt er staan nog maar 7 mensen voor mij.....en het gebeurt weer: meneel, meneel, ik vrees dat de thaise mevrouw het tegen mij heeft, meneel, u meegaan met hem! Huh er staat in de verte een man naar mij te wuiven en te roepen kom, kom...... ja maar ik ben er bijna pff, tegen strubelen heeft duidelijk geen zin dus ik stap uit de rij en sjok achter de man aan, en die brengt mij bij.... een ander loket waar helemaal niemand staat en boven het loket staat een bordje met daarop: diplomatic services, wow ik mag door de speciale poort haha en net op het moment dat ik me afvraag waarom dat alleen voor mij was volgen er nog veel meer mensen uit de andere rij, er is iemand wakker en heeft beseft dat als je meer lokketten opent het ook veel sneller gaat, maar ach aziaten hebben niet zo’n haast en ik kan het weten.

Seeyoulater

Cheng

Verslag uit: Thailand, Chon Buri

Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 137011

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: