Songkran - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu Songkran - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Songkran

Door: Cheng

Blijf op de hoogte en volg Cheng

13 April 2017 | Thailand, Pattaya

Ik wordt wakker terwijl de zon al door de ramen brandt het is 08:00 uur en het is al 29 graden, gelukkig is het een andere warmte dan in Europa dus is het best uit te houden, zeg ik vanuit mijn airconditioned kamer op weg naar de airconditioned ontbijt ruimte en vandaar naar mijn airconditioned auto op weg naar een of andere airconditioned shoppingmall haha.

Maar goed als je dan buiten loopt is het best wel warm en het zweet loop met grote stralen van mijn hoofd via mijn wangen, langs de nek en rug verder naar beneden. Alleen vandaag is het anders, ik ga voor mijn dagelijkse “na het ontbijt” wandelingetje naar buiten en ik ben nog geen 5 meter van de uitgang of ik krijg een complete emmer water over me heen???! Ik ben in 1 seconde zeik en zeiknat!! Als ik me omdraai om te zien wie de grapjas is die mij dit aandoet zie ik daar een volwassen man met een brede grijns op zijn gelaat en in de seconde dat ik me heb om gedraaid heeft hij zijn emmertje opnieuw gevuld en flikkert de hele inhoud ervan wederom over mij heen, dit keer over mijn voorkant????

Ik had net zo goed in een zwembad kunnen springen en ik had niet natter geweest dan nu?? Heeft het nu nut om kwaad te worden?? Ik zeg u: NEE !! waarom niet? Simpel, vanaf het moment dat ik mijn appartement verliet verwachte ik dit……ja ik zie vanaf hier uw gezicht in een vraagteken veranderen haha, ja, ik zeg het nogmaals ik verwachte dit al sterker nog eer ik terug ben van 10 minuten buiten lopen zal dit nog 20, 30 keer gebeuren waarom?...nou gewoon: HET IS SONGKRANFESTIVAL!!!!

Het Thaise new year, de dag dat iedereen, (dus ook ik, ik heb speciaal voor de gelegenheid het felste meest lelijke hawaishirt gekocht dat ik maar kon vinden) zo gekleurd mogelijk de straat op gaat om vervolgens elkaar te lijf te gaan met waterpistolen, emmers, en al het andere waar ook maar een drupje water in past. En iedereen, en ik bedoel dus ook iedereen moet eraan geloven ook de onschuldige toeristen die nu voor mij staan om foto’s te nemen van deze wonderlijke dag, SPLASH en daar gaat een paar liter water over de toeristen en…over hun mooie foto apparatuur.

En terwijl ze hun camera proberen te drogen worden ze van 3 kanten onder ‘vuur’ genomen door respectievelijk 2 Thaise jongedames en een heer uit Australie, echt iedereen doet mee. Ze druipen nu maar af naar de andere kant van de straat, helaas daar gaat het verder dus vluchten ze druipend en soppend een koffiebar in. Terwijl hun ‘daders’ alweer een nieuw slachtoffer hebben gevonden.

Kijkt u maar eens op You tube daar zijn legio filmpjes te vinden over hoe het er aan toe gaat op Songkran. Het is een van de grootste waterverspillingsdagen ooit maarrrrr het is ook fantastisch om mee te maken. Ik denk dat ik maar eens een pistool ga kopen nu….een waterpistool wel te verstaan.... tijd voor PAYBACK bitches!!! Zoals Arnold wel eens zei: I’LL BE BACK!!

Blijf droog en gezond
Cheng

Verslag uit: Thailand, Pattaya

Daar gaan we weer!

Wederom een kleine werk vakantie!!

Recente Reisverslagen:

19 April 2017

ALS IK.........???

17 April 2017

Kleren maken de man

16 April 2017

Het meest uitgesproken woord

13 April 2017

Songkran

12 April 2017

Pak Kret
Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 137178

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: