Merry Christmas mr. Long - Reisverslag uit Trat, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu Merry Christmas mr. Long - Reisverslag uit Trat, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Merry Christmas mr. Long

Door: Cheng

Blijf op de hoogte en volg Cheng

10 Oktober 2018 | Thailand, Trat

‘ Jingle bells, jingle bells jingle all the way' jaja geloof het of niet het is kerst hier, ik roep op 27 december meestal al dat het over 363 dagen alweer kerst is….dat is fout!! Dat moeten 278 dagen zijn want vanaf ongeveer 1 Oktober verschijnen hier de 1e kerstversieringen op straat en klingt ‘ Santa Claus is coming to town’ uit de luidsprekers van menig winkelcentra. En waarom ook niet? Wij hebben Sinterklaas er nog tussen maar dat is, sinds het een politiek smaakje heeft gekregen, lang niet zo leuk meer. Ik stem voor Kerst vanaf 1 oktober.

We kunnen allemaal wel wat meer vrede op aarde gebruiken en om mijn gedachtes kracht bij te zetten besluit ik tot een kerstfeest en kerst diner bij mij thuis ik haal een kerstboom, tuig hem op, haal wat lege dozen en cadeaupapier voor wat gezelligheid onder de kerstboom hang wat kerst decoratie her en der door het huis en zie…..Christmas is here!!

Dit is mijn laatste vrije avond dus waarom niet er nog even van genieten, morgen om 0800 am mag ik weer paraat staan voor een verassing aldus mijn bazin en geldschieter, ze heeft geen idee dat ik niet van verassingen hou, alles wat ze vertelt is dat we gaan vliegen….joepie, alweer een vliegtuig, kan bijna niet wachten, voor diegene die geen sarcasme lezen….dat heeft u zojuist gedaan, maar ik stel mij exotische oorden voor met wuivende palmbomen azuurblauwe zee en strakblauwe lucht. Ach een mens kan het slechter treffen niet? Er zijn tal van dat soort plaatsen in Thailand, Chang mai, Phuket, Koh pipi, allemaal plekken waar ik ook nog nooit ben geweest.

Maar zover is het nog niet, voorlopig zit ik nog aan het kerstmaal, daar verdwijnt een stuk kip met cranberrie saus pardoes in mijn holle kies gevolgd door een heerlijk frietje van Mcdonalds, ja, ook dat moet kunnen tijdens een kerstdiner.

Wederom wordt er op de deur geklopt…wie zou dat zijn? Oops verkeerde feest,......Gel staat voor de deur, niet hetgeen je in je haar smeert, maar de boylady van boven we hebben dus June de ladyboy en Gel de boylady want ook die bestaan in Thailand de een wil graag een vrouwtje zijn, de ander een mannetje. En niemand hier kijkt daar vreemd van op, ook daarin zijn ze hier hun tijd ver vooruit.

En terwijl Bing Crosby nog steeds droomt van iets wat ze hier nog nooit gezien hebben, nl. een witte kerst, willen mijn gasten de cadeautjes openmaken, maar die zijn namaak, zeg ik hopende dat ze niet al te teleurgesteld zullen zijn, dat weten ze zeggen ze maar de papier rotzooi hoort hier schijnbaar bij kerst haha, ok leef je uit zeg ik, en als een bende jeugdigen gooien ze zich met zijn allen op een paar lege met cadeaupapier omgewikkelde dozen wat kan kerst toch leuk zijn, kerst in begin Oktober.

Stille nacht
Paalam Cheng