Pief, Paf, Poef! - Reisverslag uit Quezon City, Filipijnen van Cheng Long - WaarBenJij.nu Pief, Paf, Poef! - Reisverslag uit Quezon City, Filipijnen van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Pief, Paf, Poef!

Door: Cheng

Blijf op de hoogte en volg Cheng

15 Oktober 2018 | Filipijnen, Quezon City

Manilla, hoofdstad van de Filipijnen, een van de drukstbevolkte steden ter wereld, gesticht op 24 Juni 1574 door de Spaanse conquistador: Miguel Lopez de Legazpi, een grote stad, een drukke stad, een gevaarlijke stad! Op elke straat hoek staat hier een politieagent of zelfs personen in burger met zeer vervaarlijk uitziende vuurwapens, nee ik hou u niet voor de gek, zelfs in de plaatselijke donut winkel staan gewapende bewakers, als je wilt parkeren bij een 'shoppingmall' moet je eerst langs een beveiliging als kwam de President van Amerika langs, mensen met pistolen, shotguns, traangas en noem maar op, overal wordt je tas of rugzak gecontroleerd, er wordt met spiegels onder je auto gekeken, het voelt allemaal een beetje dictatuurisch aan. Wellicht is dit nog een overschot van de vorige regering die niet heel aardig was, maar de nieuwe president schijnt, volgens de bevolking veel beter te zijn.

Het is laat 23:00 uur 's avonds ik loop even naar de '7/11' naast het hotel voor een blikje Cola maar...sorry sir: 'not available' aaahhh, ik wordt gek hier, ok, dan maar even bij de, plaatselijke, zeer populaire, hamburgertent geprobeerd: Jolibee, wie kent het niet? Maar om daar te komen moet ik ongeveer 800 meter lopen, normaal een peuleschil maar hier moet je toch wat hordes overwinnen om te beginnen het verkeer, ik moet de weg oversteken en er razen ongeveer 800 auto's per minuut voorbij, en die stoppen echt niet voor een lange fotograaf uit Nederland. Na 7 minuten doet zich eindelijk een kans voor en...ik grijp hem, behendig als een jonge ree, huppel ik naar de overkant.

Ik bereik in een stuk de Jolibee, bestel een Cola, @#$%&%$# NOT AVAILABLE??? aaahgg!!!
ok, dan maar een 'orangejuice', het blijkt oranje gekleurd water, maar goed het is vocht en dat verlies je hier, in 32 graden 's avonds om 11 uur, met liters!

Ik ga terug naar mijn hotel, bereid me voor om alle bedelaars van me af te slaan, en alle kinderen van onder 4 jaar vriendelijk doch dringend af te wijzen als ze met uitgestoken hand dat ene woordje uitspreken wat ze als eerste hebben geleerd: 'money" maar dan gebeurt het, er komt een wat viezige verslaafd uitziende man op mij af, weer een bedelaar, denk ik nog, maar de man vraagt niks, steekt zijn hand in de zak van het vest wat hij draagt richt iets op mij en zegt: Hee G.I. Give me your money, or i'll shoot you! Ik staar vol verbazing naar de man, naar, wat ik denk, zijn vinger, die hij vanuit zijn zak op mij gericht houdt en even weet ik niet wat ik moet doen? Moet ik deze brave borst uit leggen dat ik geen G.I. Ben? G.I. Joe is een bijnaam voor soldaten uit Amerika, G.I. Is een afkorting van Galvanized Iron, waar ik dus zeer zeker niet van gemaakt ben, dus als deze idioot echt gaat schieten, is dit het einde van mijn blogs....

Wat te doen? Ik ga deze schertsfiguur in ieder geval niet mijn geld geven, gelukkig ben ik niet zo bang van wapens, ik ben meer bang voor diegene die ze gebruiken, maar ik weet niet eens zeker of deze meesterboef wel echt een wapen heeft? En terwijl ik mijn optie in sneltreinvaart aan het overdenken ben, zie ik uit mijn ooghoek de guard uit de Jolibee, die ik zojuist verlaten heb, aan komen lopen, met zijn hand op zijn holster nadert hij bijzonder rap, en ik zeg tegen de overvaller dat ik hem liefde mijn geld wel wil geven maar dat hij, ik wijs mijn aanvaller op de guard die aangesneld komt, dat niet leuk gaat vinden....de boef in spe ziet de guard en kiest direct het hazenpad. De guard vraagt of ik ok ben, dan ben ik, vertel ik hem en ik bedank hem voor de interventie, nu begrijp waarom ik het advies kreeg van mijn gids om niet de straat op te gaan 's avonds, en waarom zoveel mensen hier gewapend rondlopen.

Be careful out there

Paalam Cheng

Verslag uit: Filipijnen, Quezon City

Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 137175

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: