Hoepla Huppeltje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu Hoepla Huppeltje - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Hoepla Huppeltje

Door: Cheng

Blijf op de hoogte en volg Cheng

13 Oktober 2023 | Thailand, Bangkok

Ik heb Ayuthaya achter mij gelaten en ben de wijde wereld ingetrokken, het avontuur tegemoet, en na ongeveer 16 minuten op weg te zijn, strand ik alweer, niet per ongeluk maar expres, het is schijnbaar moesson tijd en het komt dus met bakken uit de hemel, nu denken jullie aan een stevig buitje zoals we die kennen in Nederland maar dit is toch van een heel andere klasse, met ‘bakken’ bedoel ik niet een paar emmertjes maar het stort hele olympische zwembaden tegelijk.

Persoonlijk vindt ik dat helemaal niet erg, het is beter dan die constante droge hitte die hier hangt, en het frist de lucht wat op en laat een beetje, een heel klein beetje de smog verdwijnen. Maar ik dwaal af richting milieu activisme, en ik wilde het over andere zaken hebben.

Namelijk de brommertaxi die nu midden op de snelweg stilstaat omdat hij niet meer wil starten, op zich geen vreemd gezicht hier, het verkeer doet maar wat, vijf auto's naast elkaar op een driebaansweg, links en rechts inhalen, zonder lichten spookrijden, want dat is korter, niemand kijkt er hier meer vreemd van op.

Waar ze ook niet vreemd van opkijken is dat voertuig midden op de snelweg, terwijl auto's vrachtverkeer, bussen en taxi's er links en rechts voorbij vliegen, is er niemand die iets doet, door de hevige regenval heen zie ik 2 kinderen van ongeveer 6 of 7 jaar naast dat roestbak op wielen staan terwijl de vieze stinkende bussen hun op werkelijk 10 cm net missen, dit kan gewoon niet, ik besluit tot actie, geen idee of dit goed gaat maar ik zet mijn gehuurde auto op ongeveer 10 meter voor dat ding dat ze voor brommer laten doorgaan, volle verlichting aan, groot licht, alarm lichten enz. zodat als er een idioot is die niet zit op te letten, ze eerst mijn auto rammen.

De bestuurder blijkt de vader van de twee en terwijl ik de kinders weer terug in het voertuig dirigeer, probeert paps het aanstormend verkeer erop attent te maken dat hier een noodsituatie aan de gang is. Ik probeer razendsnel mijn opties hier te bedenken, maar je ziet echt geen hand voor ogen met die regen, dus de kinderen naar de kant brengen is geen optie, ik kan ze alleen maar laten zitten en hopen op een wonder, en terwijl ik, helemaal doorweekt, papa aflos, die een van zijn koters moet troosten, gebeurt dat wonder…..

…..zwaailichten!!!! yes, de cavalerie is gearriveerd, politie is niet altijd je beste vriend hier, maar nu kan ik ze wel omhelzen, de lokale gendarmerie pakt het iets rigoreuser aan dan ik….ze stoppen een van de vele vrachtwagens of zoals ik ze noem: prehistorische, diesel slurpende, dikke zwarte rook uitblazende rammelbakken, en blokkeren hier de complete weg zodat al het verkeer nu tot een halt wordt geroepen.

Binnen een paar seconden worden vader, koters en alle rammelblikken op een minder drukke zijweg gedirigeerd, ik haal ook mijn voiture naar de kant en zie…….het verkeer raast weer gezellig net zo hard door als 10 minuten geleden, dit is mede te danken aan het feit dat ineens de zon weer is gaan schijnen en alle hoeplahuppeltjes bijna zijn verdwenen.

Ik zie een heleboel mensen nu heel vreemd naar hun scherm kijken, haha de vraag rijst onder u: wat is een Hoepla Huppeltje? Ben ik nu echt zo oud of zijn jullie zo jong? Waarschijnlijk beide….maar goed, daar gaat ie, en ik weet echt niet waarom ik dit onthouden heb maar…..

Hoepla Huppeltje viel met een zachte zucht,

uit de grote grijze donkere lucht,

en viel toen met een zacht geruis,

op het dak van het stadhuis,

kent u Hoepla Huppeltje?

Het is een regen druppeltje!

Hoepla Huppeltje kwam niet alleen

hij had zoveel vriendjes om hem heen

allen vielen tegelijkertijd

op de boer, zijn vrouw en de boerenmeid

kent hij Hoepla Huppeltje?

Ja, zegt de boer: dat is een regen druppeltje.

Helaas was hier niet sprake van 1 Hoepla Huppeltje maar meer van 1 miljard Hoepla Huppeltjes, op een vierkante meter. Maar gelukkig is alles goed afgelopen, papa bedankt mij nog even hartelijk, zelfs oom agent maakt een ‘ wai ’ naar mij ( u weet wel die bekende Thaise groet) er moet natuurlijk even een fotootje gemaakt worden en binnen 20 minuten lijkt het alsof het nooit heeft plaats gevonden.

Rij voorzichtig allemaal

Cheng

Verslag uit: Thailand, Bangkok

On the road again

Lekker een paar weken naar de orient

Recente Reisverslagen:

08 November 2023

Bedankt

05 November 2023

Back in Bkk

04 November 2023

Another roadtrip

02 November 2023

Embarrasing moments

30 Oktober 2023

Ik schrik me een hoedje en.....
Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 137503

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: