Keizer Chengtianus de 1e - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu Keizer Chengtianus de 1e - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Keizer Chengtianus de 1e

Door: Cheng

Blijf op de hoogte en volg Cheng

11 Oktober 2023 | Thailand, Ayutthaya

Bij aankomst in mijn hotel, blijkt er een foutje te zijn gemaakt, ze zijn overboekt en aangezien ik als laatste binnen kwam, ben ik het haasje en in de aap gelogeerd, het lijkt wel dierendag vandaag, en ik had graag gelachen maar dat kan ik even niet want dit betekent dat mijn favo villa in het Baan Thai house is vergeven aan iemand anders. #$%@#$ donkere gedachten hopen zich op in mijn brein, maar ‘when in Thailand’….. dus ik zet mijn allerliefste lach op en gelukkig kennen ze mij hier ondertussen, dus als ik vraag: wat nu? Is het antwoord: we will move you for 1 night upstairs sir....... upstairs?? ik wist tot vandaag niet dat er upstairs was, als ik uitleg vraag krijg ik te horen dat ze deze kamer niet op booking zetten en dat deze alleen bedoelt is voor walk in’s en noodgevallen.

Welnu ik ben een noodgeval…..op weg naar boven krijg ik wat instructies van de aller vriendelijkste receptioniste met de naam ‘Beam’ of ik maar wil bukken voor binnenkomst, en uitkijk voor het opstapje…...oh, ik vrees dat ik een of ander nauw benauwd hok ga krijgen dat net groot genoeg voor de hond, boven aangekomen wandelen we eerst over soort enorm dakterras waar verschillende deuren op uitkomen, als ze een van die deuren van het hangslot haalt, worden mijn ‘gangkast’ vermoedens groter en groter, ze zwaait met een enorme zwaai de grote en blijkbaar zware deur open en wenkt mij naar binnen.

Ik stap over de 40 centimeter hoge drempel en ontwaar een verblijf goed genoeg voor een koning, zeg ik koning? Ik bedoel: keizer, in het keizerlijk paleis in Beijing, wat ik ooit heb mogen bezoeken had je ook van die hoge drempels, hoe hoger de drempel hoe belangrijker je bent in status, en de drempel die ik zojuist over ben geklommen was aardig hoog, en het interieur is vergelijkbaar als dat in een keizerlijk paleis.

De plafonds blijken bijna 4 meter hoog, en ik ben wel eens in hotelkamers geweest waar ik niet eens rechtop kon staan (zie foto) maar hier kan ik niet eens bij het plafond! Er staat een bijzonder groot bed, het woord is kingsize... maar dit is een ….. en ik weet alleen niet of het woord bestaat? empororsize bed! Ik kan van boven tot onder en van links naar rechts languit liggen met voldoende ruimte over, en voor de mensen die mij niet persoonlijk kennen, ik ben meer de 2 meter lang. Wow! Er staan pilaren in mijn kamer!!! ik krijg amper mijn mond dicht, en ook de badkamer waar ik een drempel over moet van bijna 60 centimeter, mag er wezen. Marmer op de muur, een douche cabine waar met gemak 15 volwassen personen in kunnen. En dan blijkt ook nog dat het terras waar we net overheen zijn gelopen er ook bij hoort, samen met alle bijgebouwen hier boven.

Al met al omvat mijn ‘kamer’ bijna 3500 vierkante meter!!! Dit is de grootste ‘kamer’ waar ik ooit heb mogen verblijven, ik voel mij niet de koning te rijk….ik voel mij de keizer te rijk, keizer Chengtianus de eerste en vooral het laatste gedeelte van mijn nieuwe naam voel ik, als ik vast kom te zitten met mijn achterwerk op een van die hele, hele hoge drempels.

Vene, vidi, vice

Cheng

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

On the road again

Lekker een paar weken naar de orient

Recente Reisverslagen:

08 November 2023

Bedankt

05 November 2023

Back in Bkk

04 November 2023

Another roadtrip

02 November 2023

Embarrasing moments

30 Oktober 2023

Ik schrik me een hoedje en.....
Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 137508

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: