Ik heb een rood ballonnetje - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu Ik heb een rood ballonnetje - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Ik heb een rood ballonnetje

Door: Cheng

Blijf op de hoogte en volg Cheng

06 Oktober 2018 | Thailand, Hua Hin

We landen ongeveer 11 uur na ons vertrek op Suvarnabhumi en met we bedoel ik mezelf en de buslading Cor en Don reizigers (jaha, ik weet dat je het als Corendon schrijft!) die ook in onze metalen buis zaten en die nu allemaal tegelijkertijd worden los gelaten op het Thaise nationale vliegveld, succes Thailand ik hoop niet dat jullie denken dat alle Nederlanders erbij lopen als een trol als ze op reis gaan, ik bedoel: waarom zou je je pyamabroek aandoen naar je vakantiebestemming? En heuptasjes zijn zoooooo 1980.... En nog erger....waarom hou je in hemelsnaam, als je al lang en breed het vliegtuig verlaten hebt en je staat te wachten voor de douane, je paars wit gestreepte nek kussentje om je nek?? gelukkig ga ik een andere kant op want er wacht een auto op mij die ik zelf over de Thaise ‘snel’ wegen mag leiden.

Eerste stop is 3uur en 48 minuten verderop: Hua Hin u weet wel waar de op sokken lopende receptioniste woont, ze wil langs deze weg laten weten dat ze erg blij is met alle aandacht en sokken die haar door deze blog toebedeeld is, ze wil het sokken record graag breken en het aantal paar dat ze al heeft mogen ontvangen, gek genoeg uit heel de wereld, staat op 679 paar. Thanks.

Ik mag logeren in een villa met prive zwembad wat best wel lekker is nog zo’n lange vlucht alleen de locatie die gedeeld wordt door Booking.com blijkt niet te kloppen, dus bel je met de beheerder en die stuurt iemand om je op te halen en naar de goede locatie te begeleiden, die blijkt een paar kilometer verderop te liggen in the middle of nowhere, alweer.

En de middle of nowhere is ook echt in the middle of nowhere, ik rij nu door dichtbegroeide jungle als ze mij willen ontvoeren is dit het moment wel haha maar na een minuut of 20 staan we plotseling voor een omheinde villa met een keurig gemaaid gazonnetje, zwembad, outside shower en terras met bbq.

In het zwembad drijven 2 opblaasbare badeenden en er drijft een verdwaalt rood ballonnetje in de tuin, wat mij gelijk herinnert aan een liedje uit 1963 van Sandra Reemer: ik zat op mijn balkonnetje, lekker in het zonnetje, ik zag een rood ballonnetje met een draad eraan ik pakte dat ballonnetje, sprong van mijn balkonnetje, zweefde in het zonnetje ver van huis vandaan.

Waarom je van je balkon zou springen met een ballon in je handen is mij nog even een raadsel maar zo gaat het liedje nou eenmaal, gelukkig heb ik geen balkon maar wel een terras waar ik de komende 2 nachtjes heerlijk kan bijkomen en relaxen voor het gekkenhuis weer begint, lekker hoor.

Zweef voorzichtig
Paalam Cheng

Verslag uit: Thailand, Hua Hin

Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 136962

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: