Zal ik wel, zal ik niet? - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Cheng Long - WaarBenJij.nu Zal ik wel, zal ik niet? - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Zal ik wel, zal ik niet?

Blijf op de hoogte en volg Cheng

25 Maart 2019 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Als ik aankondig dat ik weer ga reizen, zijn er mensen in mijn directe omgeving die gelijk opmerken.....oohh, leuk, kan ik weer verhaaltjes lezen. Maar eigenlijk vindt ik dat iets minder, en ik zal u uitleggen waarom... ik weet namelijk nooit van te voren of ik wel genoeg materiaal heb om verhaaltjes over te schrijven. Ik bedoel, een of twee verhaaltjes zal wel lukken maar om een beetje kwaliteit af te leveren moet ik er toch minstens 8 of 10 schrijven, kijk, dan wordt het minder, dan moet ik op zoek naar inspiratie en daar moet ik heel veel tijd in steken, ik heb nou eenmaal geen secretaresse die alles kan op schrijven wat ik haar dicteer. Dat zou makkelijk zijn!

Maar nu ik hier al 1 dag op mijn hotel kamer bivakkeer, heb ik alweer genoeg onderwerpen om een boek te vullen dusss..... lieve mensen, daar ben ik weer, ik hoop dat jullie er weer van gaan genieten.

Deze reis naar Dubai, Bangkok, Chon buri en Manilla begint voorspoedig, zo goed zelfs dat de doomdenker in mij al snel begint tegen te pruttelen, met de mooie volzinnen, die alleen in mijn hoofd leven, zoals: dit kan niet goed blijven gaan! En: wanneer begint de ellende?... Nou, zittend in mijn hotel en de heenreis al achter mij hebbende, kan ik u dat precies vertellen.....nooit! Deze hele reis gaat tot nu toe erg goed, ik stond vooraan bij de incheck, en dan bedoel ik niet als een van de eerste, neeeee, ik stond als eerste! Ik kon de zitplaats uit zoeken die ik wilde, gratis, want ik vlieg met de beste airline ter wereld: Emirates.

Ik had ook wel de goedkopere keuze kunnen maken en met de KLM die kant op vliegen maar....iedereen weet nu wel zo'n beetje hoe ik over onze nationale luchtvaart maatschappij denk!! jazeker je kunt bij de KLM ook je stoel uit zoeken, na betaling van tussen de 30 en de 80 euries al naar gelang waar je wilt zitten, en zelfs iets ontzettend simpels, zoals het ergens ophangen van een colbert blijkt erg moeilijk voor onze blauwe vliegtuig obertjes, in tegen stelling tot de maatschappij waar ik nu mee te maken heb, die komen zelfs naar mij toe met de vraag of ze mijn jasje mogen ophangen, en of ik gelijk iets wil drinken? Eehhh, ik zit amper en ik vlieg nog niet eens business, haha ik bedoel maar.

En het wordt nog erger, de vlucht blijkt niet vol, de stewardess komt naar mij toe met de vraag of ik misschien ergens wil liggen om een beetje te slapen?? huh? Wat? U zei? Haha, dus in de 6 uurtjes tussen Brussel en Dubai heeft deze knakker zijn oogjes toe gehad. De overstap in Dubai gaat zo mogelijk nog beter, er was namelijk wat vertraging op de eerste vlucht maar mijn wachttijd in Dubai bedroeg 3 uur dus geen paniek en, bij Emirates wachten de aanvullende vluchten (indien mogelijk) op de vertraagde vluchten, maar die moeten wel haast maken ….dus staat er bij aankomst een aantal bussen te wachten en mannetjes met bordjes vluchten naar Singapore, Malysia en Beijing gaan de linker bus en de passagiers voor Bangkok en Hongkong gaan in de rechter. En zo wordt ik en mijn medepassagiers even later afgezet onder de reusachtige motor van een Boeing 777-300 alwaar ik en de rest van de bus met gezwinde spoed en enige drang naar binnen worden gedreven, blijft er voor mij slecht een probleem over.... ik weet zeker dat ik naar Bangkok ga maar ik zie ook zeker 8 mensen zitten waarvan ik zeker weet dat die onderweg zijn naar....Hongkong??!!! OMG!!!

Het duiveltje in mijn oor zit reeds met zijn drietand te porren: zie je nou wel, het kan niet goed blijven gaan! Je eindigd in de verkeerde stad!! Dus voordat ik mijn Chinees weer ga op poetsen loop ik toch even naar de hoofdsteward, die blijkt zo gay als een konijn, 'oh hello, sir, wow you look goooooooooodd!!' Vriendelijk dank ik hem voor het compliment, maar aan er goed uitzien heb ik niks als ik straks in China van boord loop, alhoewel deze meneer mij zonder twijfel een slaapplaats zou aanbieden, mocht dat nodig zijn haha want de rest van de reis stond hij elk half uur naast mijn stoel...'you want more drink?, you want more food?, you want more me? Hahahahahaha lacht hij zijn grapje zelf weg met een wuivend gebaar die alleen homo's kunnen maken.

Nu vraagt u zich natuurlijk af of ik nou in Hongkong ben ge-eindigt? Wat blijkt, en dat was ook voor mij een 1e keer, het vliegtuig ging zowel naar Bangkok als Hongkong, als je doorvloog naar China kon je gewoon blijven zitten, das best wel handig, als een soort bus lijn maar dan met vliegtuigen.

Er was wel 1 klein incident vlak voor vertrek komen er 3 stevig gebouwde heren aan boord, kennelijk van de luchtvaart maatschappij, die halen een meneer uit het vliegtuig en vervolgens wordt het overig personeel via de intercom door de captain gevraagd om al de hand bagage te controleren, om zeker te weten dat er geen vreemde bagage aan boord was, dus werden alle overhead compartments geopend en werden de tassen er 1 voor 1 uitgehaald en iedereen moest zijn of haar tas identificeren, later werd er over de intercom medegedeeld dat het ging om een dronken persoon, maar dat betwijfel ik wel een beetje met dit soort acties.


Reis open minded en veilig !!

Groetjes Cheng

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Alle hulp is welkom

Vrijwilligerswerk in het buitenland

Recente Reisverslagen:

12 April 2019

Terug mijmeren

10 April 2019

Motorcycle

10 April 2019

Wow, alles nieuw

06 April 2019

Vrijwillig hier?

03 April 2019

Manilla
Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 137202

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: