Manilla - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Cheng Long - WaarBenJij.nu Manilla - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Cheng Long - WaarBenJij.nu

Manilla

Door: Cheng

Blijf op de hoogte en volg Cheng

03 April 2019 | Filipijnen, Manilla

OMG de vertaling daarvan zal duidelijk zijn, ik roep dit omdat ik zojuist de vliegmachine verlaten heb, die mij vanuit Bangkok hier heeft gebracht en ik de 90% luchtvochtigheid zowat kan aanraken. Het blijkt 43 graden en bewolkt, u begrijpt ik zweet mezelf uit de bilnaad. Ik hoef niet te lopen naar de douane, ik zwem wel. Dat voorspelt niet veel goeds voor de komende dagen, want de huizen waar wij aan het werk gaan, hebben over het algemeen geen airco, alleen een blower om de warme lucht zo mogelijk nog harder over je lichaam heen te blazen.

Maar laat ik vooral bij het begin beginnen, ik vlieg naar Manilla met Cebu Pacific airlines een low budget maatschappij die mij in 3 uurtjes van Bangkok naar de hoofdstad van de Filipijnen brengt het low budget bestaat vooral uit het feit dat er geen business of first class is en dat je, als je iets wilt eten onderweg, dit direct mag afrekenen bij de stewardess, makkie voor mij, want mijn trouwe lezers weten hoe ik over vliegtuig voedsel denk, dus ik hou het op een blikje cola a 100 pesos in euro's ongeveer 1,70 dat is te doen, ook mijn aanvraag voor een ruime zitplaats, gezien mijn lengte, wordt direct en vriendelijk gehonoreerd door de aanvangspiet,(de incheckpersoon) en ook het overgewicht wat ik meezeul, nee grapjassen onder jullie, niet aan mijn lijf, maar aan bagage, ik heb ruim 20 kilo teveel bij me, want ik heb een koffertje met cadeautjes bij me voor de kindertjes daar, voornamelijk wat 2e hands kleding en speelgoed.

De balie-gup strijkt over zijn hart en berekent maar 10 kilo want, zo redeneert hij, u heeft geen handbagage bij u, dat is niet helemaal waar, want over mijn schouder draag ik mijn trouwe laptop met mij mee, maar ik ben de man bijzonder dankbaar voor het gebaar.

Eenmaal aan boord krijg ik gevoel van een wijk centrum, waar de bejaarden net op het punt staan om bingo te gaan spelen, want terwijl we wachten om te gaan taxiën gaat een van stewardessen voor in het vliegtuig staan en begint gezellig een quiz met de passagiers?! Te winnen is een setje van de voorgenoemde luchtvaartmaatschappij bestaande uit een nekkussen met logo, een oogbedekker met logo, een opblaasbare bal met logo en een handdoekje met....... juist ja.

De 1e vraag ben ik al gelijk uitgeschakeld want die gaat over een of andere voetballer (Maikel, waar ben je als ik je nodig heb?) de volgende vraag wordt ineens half in het Tagalog gesteld, (voor de leken onder ons, de taal van de Filipijnen) en de 3e vraag was mijn interesse totaal verdwenen. Maar zo vertel onze quizmasteresse je kunt de set ook aanschaffen a 1000 pesos.

Een stem klinkt uit de speakers: 'cabin crew prepare for take off' de captain is het blijkbaar ook zat en wil weg, langzaam zetten we ons in beweging naar de baan verder op weg de orient in. Vertrek, vlucht en landing gaat van een Leie dakje zoals de hele reis tot nu toe (hoe lang kan dit goed blijven gaan?) met een klein smetje op het blazoen....het eerste aangezicht na de landing op Ninoy Aquino national airport....wat is het 1e wat internationale reizigers zien, jawel, een vliegtuigwrak!!! neergestort? Door zijn landingsgestel gezakt? Geen idee maar het ligt daar open en bloot, er is geprobeerd het af te dekken maar dat is niet al te goed geslaagd, misschien een idee om het weg te halen? Maar dat kan ook in mijn hoofd zitten.

Slaap lekker en reis veilig!

Cheng

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Alle hulp is welkom

Vrijwilligerswerk in het buitenland

Recente Reisverslagen:

12 April 2019

Terug mijmeren

10 April 2019

Motorcycle

10 April 2019

Wow, alles nieuw

06 April 2019

Vrijwillig hier?

03 April 2019

Manilla
Cheng

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 137198

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 06 November 2023

On the road again

01 Oktober 2022 - 16 November 2022

Iterum possumus

24 Maart 2019 - 12 December 2018

Alle hulp is welkom

26 September 2018 - 16 Oktober 2018

Waarom?

27 September 2017 - 18 Oktober 2017

Thailand for me!

03 April 2017 - 19 April 2017

Daar gaan we weer!

01 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Suvarnabhumi and beyond

31 Augustus 2015 - 26 September 2015

Mombai, Bangkok en Beijing

19 Oktober 2013 - 20 December 2013

Home is were the hart is.

02 Maart 2012 - 01 April 2012

Chris in China

Landen bezocht: